Fem i familjen

Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Andersson - 20 juli 2009 22:11

att tala om vad restaurangen heter! Restaurang Tutan har Embla döpt sin restaurang till och stjärnkocken är ingen mindre än JAG! Embla gav min lillsyrra två presentkort till Tutan, hoppas innerligt att hon kommer att utnyttja dem tillsammans med någon. Det skulle göra Embla väldigt glad, då hon helt själv kom på idéen! Så Linnéa om du läser här : Glöm inte bort restaurang Tutan!!!


Förra veckan var Camilla här måndag till torsdag, härligt. Vi tog ett par promenader (jag är alldeles för dålig på att ge mig ut själv...) plockade körsbär och kokade saft, lekte med barnen, pratade och pratade och pratade och var på badhuset i borås. Mycket uppskattat av barnen, både Embla och Loke! simmade utan puffar! Under vattnet båda två, som två sälar. Det var lagom mycket vatten i bassängen (höj/sänkbar) 65 cm, så att de bottnade och det var KUL! Loke tjatar om badhus var och varannan dag och vill gärna bada badkaret, där han oxå flyter omkring. Dock lite trångt...


Den dagen vi åkte till badhuset blev vi av med strömmen här, jag skulle värma lite korv att ta med på termos då jag upptäcker att spisen inte funkar och inget annat heller :-( vad hade hänt? Jo grannen hade en grävare hos sig som "plöjde" ner jordvärme och de kapade av ledningen som ger oss och den andra grannen ström. Smart? nej! Men de ringde snällt vattenfall och meddelade vad som hänt, så ca fem timmar senare var strömmen tillbaks. Vi var ju inte hemma så det störde inte så mycket. Men lite irriterad blir man allt ändå.


Jag hoppas attt du hade lika trevligt som jag camilla! Det finns alltid så mycket att prata om! Ses snart igen ;-)


Vi har mist en kyckling, igår levde de alla fyra men idag var det en stackare som bara låg där och det gick inte att se nån skada på den. Har fotat kycklingarna lite så här kommer ett par bilder. hoppas att de andra tre får klara sig. 


Imorrn kommer svärmor hit och roar sig med barnen! Skoj för oss alla, lite avlastning för mig och mycket lek för barnen! Sen på onsdag ska vi till Skrea och njuta av solen? hoppas vi. Min pappas svärföräldrar bjuder på mat och dryck vid sin badhytt och vi umgås och har trevligt tillsammans, vi, syrran med familj, pappa och Ing-Marie och Inga och Ingvar.


På lördag var det tänkt att Åke skulle springa Falkenbergs stadslopp, men pga av hans tillstånd och sjukskrivning blir det inget med det denna gång, tyvärr. Nån som vill starta i hans ställe? isåfall är startavgiften redan betald... Bara att höra av sig.


Gonatt

Av Andersson - 20 juli 2009 11:31

i uthuset! Eller Embla har gjort det, än så länge har det varit servering tre gånger. Pannkakor, Köttfärssås och spagetthi, glass och nyplockade smultron och hallon från trädgården. Mums. Visar en bild från pannkaksgången.


Sen var glädjen stor när Embla matade sin lillasyster! Bilderna säger allt!


Loke har trixat på studsmattan, på alla sätt och vis.. visar en av bilderna.

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards