Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Bildfrossa!

Av Andersson - 11 januari 2010 22:16

Gräddigt värre!

Men smaskigt är det och bättre blir det...

Det bästa av allt tyckte nog Tuva var att hon ju fick bada efteråt!

 

Helt alena utan syskon som stör och ska dyka här och dyka där!


Ikväll fick jag hjälp med maten, Embla vevade i köttfärsen och Loke skalade morötter (tog dock ingen bild på Loke..)


Vi har även lekt lite med tatueringspennor (en av Emblas favoritsaker) och så här fin gjorde Loke sig   


Embla blev dekorerad av mig, men det skulle va av Loke för på hans rygg skrev hon "DU E DEN BÄSTA LILEBROREN FRÅN EMBLA". så här blev resultatet:

          


Under tiden som vi lagade mat roade sig Tuva kungligt i skåpet under diskhon! först plockade hon ut diverse saker sedan gjorde hon helt enkelt så här!

    

Hon fick jättebra plats där! Och det enda jag behövde ta undan var sköljglansen till diskmaskinen för den ville hon gärna smaka på och suga på, Inge bra...


Loke hjälper pappa att snickra, eller såga kanske. Ett bra sätt att hålla brädan stilla! Jag och Tuva fick oxå assistera och Tuva tyckte nog att det vibrerade gött i rumpen stumpen för hon vill sitta mera!

  

En liten bror/syster bild från Nyårsafton!

Loke är så go med Tuva nu, han busar och leker med henne och de skrattar glatt båda två! Härligt!


Nu blir det sängen så jag orkar iväg till jobbet imorrn!  

 
 
Erica

Erica

11 januari 2010 22:33

Vilka härliga bilder :)

http://lico.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

12 januari 2010 07:18

Underbara bilder på helt fantastiskt söta barn!

http://hemmahosfyrklovern.blogg.se

 
Camilla

Camilla

14 januari 2010 18:52

Vilka härliga bilder! Stor BAMSEKRAM på er alla

http://lillafritzson.blogg.se

 
Marica

Marica

16 januari 2010 16:46

Hade underlättat om man hade haft traktor så man kunde ploga och sen sanda, men för det första har vi ingen sådan sand, ingen traktor och för det andra har jag ingen lust heller att gå och sanda för hand..

http://www.rodeback.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards