Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Kanelbullebak idag!

Av Andersson - 30 januari 2010 21:38

Å Loke har blivit en hejare på att kavla degen och smöra, kanela MYCKET och sockra MYCKET, rulla och dela och lägga i formarna! Full koncentration...

   

Och tröjan utoin och bakofram!! Goa bullar blev de, räcker väl ett litet tag...


När vi var i fjällen, och innan dess oxå, har Loke väldigt gärna velat ha/prova åka snowboard. Vi hade tänkt låta honom testa och hyra i tre timmar, men så blev det inte så nu tog han saken i egna händer och sa att vi skulle ta bort hjulen på hans skateboard. Sagt och gjort, han Tuva och jag skruvade tillsammans häromdagen.

 


Sen testade han den ute i vår pytteslänt ner i grannens trädgård i torsdags och konstaterade att det var svårt, fötterna bara halkade av. Vi måste fixa nåt att hålla fast fötterna med på brädan... Vi provade fiskelina, den höll ett par åk och gick av. Han fick liksom inte nån bra balans på den lilla brädan. Men skam den som ger sig.. Idag har vi provat olika konstruktioner inomhus och åkt på en madrass i trappan. Funkar alldeles utmärkt! Provade med bara snören och sätta om foten men det blev inte tillräckligt bra. JAg började fundera på om det gick att fästa ett par skor på den, typ limma fast ett par gamla.. Men så poppade en idé upp, sandaler! De gick utmärkt att knyta fast med snörena och så här ser det ut!

Som han har kämpat i trappen för att hitta balans, och sedan har både han och Embla hoppat omkring i köket och låtsats att de gör tricks med snowboarden! Det brötar lite, men är uthärdligt och kul har de haft!!

   

Upp i luften och brädan hänger med! Kan undra om det finns riktiga snowboardar till så små, han hade säkert fixat det... (han önskade sig en redan när han fyllde år i augusti, men men, den som väntar på nåt gott.. och nu har han ju nåt att roa sig med).


När vi var ute i torsdags passade vi på att gräva en lite tunnel i en våra högar här ute oxå, Embla var inne och lekte med en kompis och Tuva sov gott i en pulka i solen!

 

Jag kom nästan igenom, fick plats men hade inget utrymme att dra mig framåt, mer än att putta med fötterna där bak och det var inte så lätt, för det gled liksom inte så bra.. Men Loke tog sig igenom som ingenting!


Vi grävde en rejäl grop oxå, en säng sa Loke och han skulle ha täcke oxå! Det slutade så här :-)

       

Bara ett litet ansikte sticker fram!

Men det gick bra att ta sig upp fast man har en mamma som gräver ner en!

 

Underbart med snö!! Men så kallt som vi har haft inatt (rungt -25) och idag är inte det skönaste, men korta stunder kan man vara ute iaf!  


Tuva har hittat ett krypin, i plastlådeskåpet, som är ett hörnskåp med snurrhyllor, dit har bara katten krupit in förut!

    

Hon snurrade verkligen in sig i skåpet och det var inte det lättaste att lirka ut henne, fastnade med benet när jag försökte lyfta... kan ju hoppas att hon inte kmmer krypa in där alltförofta :-)


Ännu inga bud på vårt hus, tänk om vi inte får sålt??? Bara att vänta och vänta och hoppas på det bästa...


godnatt på er

 
 
Ingen bild

Farmor

31 januari 2010 00:31

Ja de barna, de barna, vad ska det bli av dom ??? En bagare en skåpundersökare, en snögubbe, en skatbordåkare, härligt med aktiva små barn, hoppas att vi ses snart!!!!

 
Emma

Emma

31 januari 2010 11:38

Ni verkar haft en jätte mysig semester =)
Håller alla tummar på att det sanrt ramlar in ett bud på erat hus!!

http://pojkarnasmamma.blogg.se

 
Camilla

Camilla

1 februari 2010 19:42

vilka påhittiga barn! FANTASI! har ni gott om i er familj. Undrar just var barnen har fått det från, kan det vara från FÖRÄLDRARNA!!!!????

http://lillafritzson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards