Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Djurparken + ösregn = sant

Av Andersson - 31 juli 2009 22:04

Japp, det är vad vi har ägnat dagen åt idag, gå i djurparken och bli regnade på. en hel del djur har vi ju såklart sett oxå, men hur bra börjar det när barnen det första de gör är att frysa. Såklart tagit på för lite kläder, det var inte så varmt idag som det ju faktiskt ändå vart de flesta dagarna, trots bristande sol. Embla ville haft vantar och det hade jag inga med. Så tyckte hon att vi ju faktiskt kunde haft de fodrade regnkläderna, det är ju snart höst... Men vi tog oss runt ändå och höll värmen uppe ( de fick varsin tröja till på sig!)


vi var där med våra kompisar Benny och Sandra, och deras barn Emmy och Mira. Att det regnade gjorde egentligen inte så mycket, djuren visade sig ändå och gott om folk var det faktiskt oxå, blv nästan förvånad över att så många gett sig ut i ösregnet. Det blötaste var när vi skulle äta, hade som alltid, nästan iaf, med oss egen lunchmat. benny och Sandra likaså, så vi intog en av grillarna och grillade korv och värmde biffar och skivade potatis. det var inga problem, men att sitta och äta i regn utan tak - inge mysigt. barna gick omkring och åt korv i bröd, vi vuxna stod/satt och slängde i oss lite mat i all  hast. allt blev blött och kallt ganska snabbt, men lite mätta blev vi. Lagom till maten så vaknade ju Tuva oxå, nåt magiskt det där att bebisar nästan alltid vaknar när det är matdags? Men hon var iaf nöjd instängd i vagnen under regnskyddet nästan ända tills jag ätit färdigt. Nog för att hon ju inte såg att vi åt, hade hon sett det hade hon inte vart lugn en sekund. Hon är en riktig JAG VILL HA! - bebis. DEt går inte att ligga på golvet medan vi äter längre, hon ska sitta med vid bordet och nu sitter hon hyfsat i barnstolen. hon har fått prova majskrokar, en höjdare! Inte så vassa kanter som rån, och de smälter i ett nafs i munnen. hon suger i sig dem och de försvinner i rask takt, dock blir det väääldigt kladdigt av dem. Puréerna slukar hon oxå, har nu fått prova palsternacka, morot, majs, broccoli och banan. allt är lika gott! Men än så länge så kommer ju maten ner i magen mycket fortare när man ammar så det är ett lika bra alternativ som att sitta vid bordet och behöva "tjata" till sig maten och få in den i munnen och svälja den och sedan invänta nästa sked...


har tänkt lämna bort Tuva till barnvakt ett par kvällar framöver, men det ska nog inte vara några problem, bara jag får pumpat ur tillräckligt med mat till henne.


Sov gott alla därute som läser min blogg, (är allt lite nyfiken på vilka ni är alla... har ni lust att identifiera er på nåt sätt så lämna en liten kommentar...)

 
 
Charotte

Charotte

31 juli 2009 22:37

Jag läser jämt! Men det vet du väl redan...

http://hemmahosfyrklovern.blogg.se

 
Ingen bild

Camilla

1 augusti 2009 09:52

Hej du! jag antar att jag har identifierat mig för längesen! :) hoppas allt är bra och det lät ju trevligt med djurpark trots regnet! Nu är min semester slut och på måndag är det allvar igen! ha det bäst. kram camilla

 
Marica Rödebäck

Marica Rödebäck

1 augusti 2009 13:47

Min kommentar kom nog inte fram..
Jag identifierar mig som Marica Rödebäck - blivande förskolelärare, hoppas jag iallafall! HIHI! Kram Kram


Ps. Hälsa gärna till Embla från mig.

http://www.rodeback.blogg.se

 
Ingen bild

farmor

2 augusti 2009 00:04

En av dina läsare är din svärmor, ibland är jag inne mer än en gång per dag, t.ex för att visa någon.Jag tycker du skriver så härligt berättande, verkligen roligt att läsa, och så alla trevliga bider, underbart att se.

 
Anna

Anna

2 augusti 2009 10:17

Hej Malin! Jag brukar oxå läsa här :-)

http://annakarlin.blogspot.com

 
Maria

Maria

11 augusti 2009 14:38

Jag läser också

http://falk.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Ovido - Quiz & Flashcards