Fem i familjen

Alla inlägg under december 2009

Av Andersson - 3 december 2009 20:31

Idag har jag vart duktig! Har gjort ännu ett ryck uppe på vår vind, som är inredd men vi bara har använt som förråd till en massa bröte.


Men nu ser man faktiskt att det är två rum däruppe! Härligt! I helgen ska entreplanet saneras och "stylas" för nästa vecka kommer mäklaren och ska fota för att lägga ut vårt hus till försäljning - mitt i juletider... Men men då kan folk titta på det på nätet och fundera över julen och sen komma och titta. Det ska nog bli bra.


Vad har annars hänt mer idag tro, jag glömmer fort... vi åt pannkakor till kvällsmat iaf! Jag har byggt lego med Loke och Tuva, men Loke blir mest arg/irriterad och gapar på Tuva för att hon vill vara med och inte förstår att man inte kan riva och rasa det vi bygger upp. -Prata med henne, hon förstårinte när du ropar och skäller, säger jag till honom. - Hon tycker bara det är roligt, hon skrattar ju åt dig!

Han pratar en liten stund, för att strax därpå skälla igen. Tuva tycker bara det är kul och vill gärna vara på hans saker och stå upp och hålla sig fast i hans hår = inte uppskattat av Loke i alla lägen.


MEn det är kul nu, för Tuva är verkligen med och visar att hon tycker om det som händer. Hon älskar att krypa fram till Embla och resa sig mot henne och kramas och bli upplyft/buren. Att Embla oxå snurrar runt bärandes på Tuva är ännu roligare! Hon skrattar högt och mycket och vill gärna ha mer!


Ska försöka vara lite flitigare med kameran och lägga ut lite goa syskonbilder!


gokväll på er

Av Andersson - 2 december 2009 21:39

é jag. Inget direkt jämnt flöde... Hur hinner alla ni andra med att blogga varje dag?


Mitt i alla våra julförberedelser med köttbullerullning och pepparkaksbak har vi fått löss i familjen. Ett mindre välkommet tillskott   . Upptäckte i måndags kväll att De små liven fanns i Emblas hår, hon kliade och kliade...


Bara att leta fram kammen som jag köpt nån gång för länge sedan med tanken att det kan ju vara bra att ha (och det var det ju nu). När Loke och Tuva sov kammade vi oss över badkaret och ner trillade 3-4 stycken från vardera hår, Mitt, Åkes och Emblas. Inte många men ändock LÖSS. Så igår inhandlades lusmedel och vi behandlade oss. Det luktade Lakris. Mycket stark doft, luktade fortfarande här imorse när jag klev genom dörren efter att ha lämnat Embla i skolan...


Kammade imorse igen och ska göra i några veckor stod det.

hittade inget idag   och hoppas slippa göra det framöver oxå.


Igår bakade vi pepparkakor, kära Mor var här och hade deg med sig! Efteråt stojade hon runt med barnen fast de kallade henne FARMOR nästan hela dagen. Vad kan det bero på?


HAr inte haft bilen i garaget på ett tag, en massa annan bröte har tagit den platsen, och så länge det har  regnat har det inte gjort så mycket, men efter två dagars skrapande av rutor så tröttnade jag och rensade idag ut så bilen återigen fick plats. Skönt, för det har inte vart nån lättskrapad frost dessa två dagar. Idag tänkte jag att det hade vart enklare att cykla till skolan med Embla istället för att skrapa rutor, men alla mössor var blöta efter tvätt för att bli av med lössen så just idag var ingen bra dag att cykla. Imorrn kanske?


Morgonarna (skriver man så?)  innehåller mycket nu i december, man ska hinna morna sig, klä på sig, öppna julklappskalender, chokladkalender, skrapa bingolottokalender, titta på julkalendern på TV, äta frukost, hinna prata med varandra, borsta tänder och hår, ta på ytterkläder, (skrapa rutor), mata kanin och hönor och hinna i tid till skolan 8.30 En dag har det gått bra, hoppas det fortsätter så!


Nu ska jag strax bära med mig en sovande Tuva upp och krypa till kojs.


gonatt...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards