Fem i familjen

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Andersson - 3 februari 2010 21:35

att uppdatera med, jag har jobbat två långa dagar. fick ta stängning idag då det blev manfall på jobbet pga av vårdavbarn. Inge bra att vaccinera sig... Jaja så kan det bli, vi klarade oss bra, trots tre personal back. é man flexibel så é man! Har vart ute underbart mycket idag! Har byggt en snöigloo (borg) till/med barnen på jobbet, den blev kanonbra. SÅ imorrn blir det till att bygga här hemma med barnen! Det var ganska lätt, tog en plastback och packade snö ganska hårt, vände uppochner och vips så var det en jättefin snökub att bygga med! KUL!


nu sitter jag här och extremt godissugen (e nog det rätt ofta, men jag försöker härda ut, ta en frukt eller nåt...) fast sötsuget går ju liksom inte över av att äta en frukt. trött é jag oxå, så där härligt trött som man blir när man är i fjällen, för det är ju nästan så här hemma nu, bara backarna som saknas!


som de flesta av er läsare vet så ammar jag fortfarande Tuva, mestadels kväll/natt/tidig morgon. Vilket emellanåt kan bli lite tröttsamt. Innan vi åkte till fjällen kunde hon vakna massa gånger på en natt. Hon sov väldigt oroligt och ville bara ha bröstet, nappen blåvägrade hon. Detta oavsett hur mycket eller lite hon ätit på kvällen. Så det berodde inte på att hon var hungrig, men sen vi kom hem sover hon mycket bättre. Skönt. Kan ju ha berott på nån tillväxtperiod eller nåt, men det kändes som om det var så lääänge. Nu somnar hon gott i sin säng och somnar även om där efter att ha fått nappen eller lite vatten när hon vaknar till på natten (åtminstone första vändan). Jag är nöjd med det! Eftersom jag gärna vill amma så kan jag ju inte vänja av henne helt på natten, då blir det ju ingen tid kvar att amma på :-) Så kväll och tidig morgon får hon gärna bröstet, men natten vill jag SOVA!


nähä nu säger databatteriet att det tar slut strax...

på återseende.

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards