Fem i familjen

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Andersson - 21 februari 2010 15:38

Vid tre tillfällen har Tuva visat att hon vill sitta på pottan! Tror jag iaf, jag tolkar det så! Igår gick hon in på toaletten här nere där pottan står, jag tänkte inte så mycket på det (för ibland går hon in och leker med badleksakerna) utan fortsatte greja med det jag höll på med. Men så kom ut i köket igen och hon stönade och tog i (Bajs på G). Jag skyndande in med henne på toa och av med alla kläder och blöja (som ännu inte var fylld med bajs) och satte henne på pottan. Visst kissade och bajsade hon!


Idag var dörren stängd när hon ville in och blev riktigt sur och gnällde/skrek om vartannat när hon inte kunde öppna själv. Jag gick dit och klädde av henne byxor och blöja och hon hade redan hunnit börja kissa så lite kom på golvet, men bajset kom i pottan! Duktig tjej!


ytterligare en gång idag har hon gått in på toa, och nu är jag lite mer uppmärksam så jag var henne hack i häl och tog av byxa och blöja, och denna gång kissade hon rejält i pottan!


Får väl se vart det här leder om det är medvetet alla redan eller bara ren slump eftersom vi ju sätter henne på pottan då och då? Jag blir glad iaf och uppmuntrar!

Nackdelen är att det går åt en väldig massa blöjor, för det kommer ju kiss i den oxå, men inte så mycket då bytena blir tätare när hon väljer att gå på pottan. Men det är väl ett I-landsproblem... Får leta fram tygblöjorna istället, de kan nog funka riktigt bra på Tuva!


Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards