Fem i familjen

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Andersson - 18 februari 2010 21:43

Ja ibland vet man inte riktigt...


Började dagen med lite frukost och bakade sedan Havretekakor med Loke, bra att ha i frysen! Kollade igenom några tidningar och funderade på att baka lite mer bröd när jag ändå var i farten, men så blev det inte.


Embla har haft feber idag och lite hes + hosta, hon har mest legat/suttit i soffan och tittat på TV. Men efter lite lasange (som blev dagens middag!) och en alvedon piggnade hon till och orkade vara med och spela spel, Gammelgäddan. Sen bakade vi massor med Kolakakor och då åkte julmusiken på - Embla vill inte plocka ur den ur cd:n! Det var inte utan att jag fick lite julkänslor! Bara doften av pepparkaka som saknades i baket! Mysigt var det att baka med de stora barnen medan Tuva låg och sov i vagnen ute i blåsten!


När julmusiken ändå var igång ville Embla julpyssla... men där tog det liksom stopp nånstans i mig och jag föreslog lite påskpyssel istället för dit är det inte såååå lång tid! Så det blev till att blåsa ur ägg när vi röjt av efter baket och väckt Tuva! Så nu hänger tvåå vackert målade ägg i riset som Loke satt fjädrar i när han var på Öppna förskolan i församlingshemmet igår med Åke. SÅ fint så!


Embla hade haft det kanonbra hos morfar och Ingemi. Spelat en hel massa tvspel och ätit på RESTAURANG! Vilken lyx! Själv åt jag lunch utomhus på jobbet igår, härligt uppfriskande men kallt om händerna! Imorrn är det dax för jobb igen sen helg, och nästa vecka jobbar jag nästan hela veckan! Härligt!


Nu ska jag kolla Anja, sen blir det sängen!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards