Fem i familjen

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Andersson - 8 februari 2010 22:05

mmm gott när chokladsuget sätter in. (allt som oftast mao!)


Dagen idag blev inte som tänkt, skulle vart i GBG i eftermiddag och blivit stylad och fotad, men jag mådde inge vidare på förmiddan så jag avbokade. Så typiskt när man sett fram emot nåt... Men inge kul att vara där och må dåligt heller. Har vart hängig hela dagen, magont och illamående till och från och hade diarré på förmiddagen. Just nu känns det bra och jag har haft matlust och så hela dagen med, så jag vet inte riktigt vad det kan vara. Tänkte gå och jobba i morgon om det inte händer nåt oförutsett inatt.


Har tagit det mest lugnt hela dagen, men vid fyrasnåret kände jag att vi var tvungna att gå ut lite (Åke jobbar eftermiddag, så jag har tagit det lungt med barnen, så gott det går) så på med alla ytterkläder och ut. Så skönt det var! Det blev lite pulkaåkning, skidåkning och en liiiten start av iglobygge.

Tuva är helvild ute i snön, hon verkligen älskar det! Åka pulka ch snowracer är bäst, hon lyser hela hon! Men det är ju inte kul att bara sitta där och titta när vi försöker bygga.. Hn gav sig ut på egen upptäcktsfärd, men att krypa i snö som är djupare än en själv i krypställning är inte det lättaste. tur man har en syster som sopar lite framför och bär en liten bit! Vet inte hur många gånger Tuva landade med ansiktet i snön idag, både på eget initiativ och av att pulkan välte när vi andra drog.. lite gny och nån tår, och sen på det igen. Sicken kämpe!

 

hon blev rejält röd om kinder och näsa idag, men det blir man ju av kall blöt snö!

 

Bara älskar detta! När Embla drog så satt Tuva och hoppade på Snowracern och hjälpte till att ta fart själv med fötterna oxå! (har för korta ben för att de ska stanna på medarna!) kunde förflytta sig helt själv på den sen med!

 


Vår början på snöigloo...


Och lite skid och tefatsbilder!

       

Glider ner och ner...

...och välter!


I fredags testade Tuva Emblas gympaskor!

 

något stora, men hon gillar redan skor, BRA!

               


Så senaste nytt när man badar!

Inte sitta ner, utan stå upp! Och ha en tvättlapp i munnen! Vad gjorde hon sen då? jo hon gick runt längs med kanten och putsade väggarna med tvättlappen! Det ni! Sitta gick absolut inte...


De stora barnen har haft det bra på sina "semestrar" från oss andra.

Loke hade åkt mycket snowracer och på rumpan i de stora hopskottade högarna uppe på gården hos farmor. ätit massor med mat och spelat spel. Inte saknat oss ett dugg! Han ville inte åka med oss hem..

Embla hade lekt med Hampus (Sollans barnbarn), de hade visst sovit över hos Sollan båda två en av nätterna. Och så har hon underhållit Sollan och farfar med sång och musik! Ville stannat till idag, men eftersom meningen var att vi skulle fotat oss i eftermiddag så gick ju inte det. Typiskt att jag blev dålig då :-(


Men men man kan inte bestämma över allt här i världen...


Nu ska jag sova imorrn väntar jobbet igen!


  

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards