Fem i familjen

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Andersson - 4 februari 2010 20:36

är riktigt mumsigt och det har Loke bakat idag. Embla och hennes kompis bakade en kladdkaka och självklart ville Loke göra nåt oxå och då föreslog jag kärleksmums.

oj vad den blev suddig.. Jaja, detta är vad som blev kvar! Skoja bara, har frusit in resten, men spara kanterna att gnaga på! GOTTIT!

 

Denna har vi däremot ätit upp nästan hela, kompisens mamma och lillebror km lagom till den var färdig, så vi smaskade allihop!


På förmiddagen var vi handlade direkt när vi lämnat Embla på skolan, fyllde på skafferiet med mjöl av olika slag (fick MATmagasinet häromdagen och där fanns massa brödrecept som jag vill prova!) och storhandlade lite av varje. Brukar alltid handla med Självscanning, hur smidigt som helst. MEn inte när man får kontroll... vilket vi fick idag, bara att lassa upp allt ur kassarna och sedan ner igen. tur att det inte är allt för ofta.


Efter handlingen åkte vi till Öppnaförskolan och lekte lite. Idag var det lite folk mot vad det tydligen har varit nu i år sedan de stängt de andra tre öppnaförskolorna i MArk. Men jag tyckte det var lagom! Loke hade tur, där var en nästan lika gammal kille som han och de lekte som hejsan! Tuva hade oxå kul och red häst! Igår var de på kyrkans öppna förskola här i Björketorp med Åke, och Loke hade haft skoj där oxå och fick göra ett eget Ljus!


Imorrn är det jobb igen och Åke ska lämna av de stora barnen hos farfar respektive farmor. På lördag är det kalas hos familjen Holm/Olsson, så då far vi till Tvååker! Nu ska jag ställa in bilen i garaget innan jag somnar, är helt slut och har blivit förkyld :(

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards